دکل دوربین مداربسته و انواع مختلف آن
نوشته شده توسط : محمدرضا

مشکلات ترافیکی در سطح شهرها و جاده های بین شهری و نیاز به برقراری امنیت در اماکن عمومی از دلایل مهم استفاده از دوربین های مداربسته می باشد. دکل های دوربین مداربسته از جمله تجهیزاتی می باشد که جهت جلوگیری از دسترسی عموم و زیاد کردن برد و ایجاد زاویه مناسب از آن استفاده می شود. دوربین های مداربسته به مکان خاصی اختصاص نداشته و در بیشتر نقاط مورد استفاده قرار می گیرند. خیابان ها، بزرگراه ها، فروشگاه ها، ادارات و شرکت ها، مکان های عمومی و نیز منازل مسکونی از مکان هایی هستند که نصب دوربین مدار بسته در آن صورت می گیرد. از این دوربین ها برای نظارت، حفظ امنیت، بررسی و ثبت تخلفات از جمله تخلفات رانندگی استفاده می شود.

 

http://aytaak.ir/%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d8%b7-%d8%b1%d8%a7%d8%af%db%8c%d9%88%db%8c%db%8c/%d8%af%da%a9%d9%84-%d8%af%d9%88%d8%b1%d8%a8%db%8c%d9%86-%d9%85%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b3%d8%aa%d9%87/

جنس دکل دوربین مداربسته

پایه دوربین مداربستهاین دکل ها معمولا از آلیاژهایی از جنس آهن با روکش گالوانیزه و یا بدون روکش ساخته می شوند. استفاده از آهن گالوانیزه باعث بالا رفتن قیمت این دکل ها نسبت به نوع دیگر آن می شود. در شرایطی که دکل در مکان های غیر مرطوب نصب گردد، از دکل هایی از جنس آهن سیاه نیز استفاده می شود. در برخی شرایط می توان برای ساخت دکل ها از آلومینیوم و یا آلیاژهایی از آن استفاده نمود. جنس دکل ها با توجه به کاربرد، مکان و ارتفاع آن می تواند متفاوت باشد. دکل های آهنی بدون روکش را باید قبل از نصب ابتدا با ضد زنگ و سپس با رنگ به منظور افزایش عمر و خورده نشدن دیواره پوشش داد. استفاده از دکل های غیر گالوانیزه برای ارتفاع بیش از 4 متر مناسب نمی باشد.

قیمت خرید و فروش انواع دکل منوپل دوربین مداربسته

دکل دوربین مداربسته در انواع مختلفی تولید شده و هر یک کاربرد خاص خود را دارند. پایه دکل دوربین مدار بسته تک پایه است و ضمن افزایش دید دوربین، زاویه مناسبی را ایجاد کرده و ارتفاع زیاد آن مانع از دسترسی به دوربین مداربسته می شود. دکل های دوربین مداربسته فضای کمی را اشغال می کند و برای محیط های شلوغ شهری بسیار مناسب می باشد. دکل های منوپل دوربین با توجه به شرایط آب و هوایی هر منطقه ساخته می شود و میزان رطوبت محیط در انتخاب جنس آن تاثیرگذار می باشد. عواملی مانند شدت باد و میزان لرزش های محل نصب نیز در چگونگی ساخت آنها اثرگذار هستند.

دکل دوربین مداربسته

استفاده از دکل و پایه دوربین مداربسته

از دکل پایه دوربین به منظور افزایش برد و جلوگیری از خطر دسترسی عموم استفاده می شود. از پایه دوربین برای استقرار بهتر و قرار گرفتن درست دوربین استفاده می شود. دکل ها دارای انواع مکعبی، لوله ای، چند وجهی و ماژولار می باشند که از آنها در شرایط و ارتفاع های مختلف استفاده می گردد. ارتفاع دکل منوپل دوربین  از 2 متر آغاز شده و با توجه به کاربرد آن، وضعیت اقلیمی و میدان دید تا 30 متر افزایش می یابد.

 

 

منبع : گروه فنی و مهندسی آی تک http://aytaak.ir/




:: برچسب‌ها: دکل دوربین مداربسته ,
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 دی 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: